Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever gaat z'n AI-onderzoek en -gebruik opschalen met Accenture

Unilever gaat zijn onderzoek naar kunstmatige intelligentie en inzet daarvan doorontwikkelen en opschalen in samenwerking met IT-dienstverlener Accenture. Deze samenwerking is gericht op technologische innovatie om productiviteit te verhogen, efficiency te verbeteren en innovaties met generatieve AI (genAI) op grotere schaal te versnellen.

Unilever-logo op glas
Unilever

De multinational, van Nederlands/Britse bodem, start deze ambitieuze AI-samenwerking in zijn AI-laboratorium in de Canadese stad Toronto. Het daar gelegen Horizon3 Labs is in november vorig jaar opgezet door het bedrijf dat met meer dan vierhonderd consumentenmerken dagelijks zo'n 3,4 miljard mensen beroert. In Toronto bevindt zich ook een van de genAI-labs die Accenture in november heeft opgezet. De Canadese 'genAI-studio' van de IT-dienstverlener is gespecialiseerd in op financiële diensten, retail, gezondheidszorg en publieke dienstverlening.

AI Navigator en 'switchboard'

Unilever en Accenture gaan samen nieuwe manieren verkennen om generatieve AI op te schalen. In de aankondiging melden de twee bedrijven dat ze hulpmiddelen gaan gebruiken zoals de AI Navigator van Accenture, waarmee AI-strategie en use cases zijn te definiëren, en een 'switchboard'. Met laatstgenoemde kunnen gebruikers een combinatie selecteren van genAI-modellen die afgestemd zijn op hun specifieke zakelijke behoeften.

Steve McCrystal, chief enterprise and technology officer bij Unilever, stelt verheugd te zijn over deze uitbreiding van de ruim dertig jaar oude relatie met Accenture. Het doel van de nieuwe samenwerking is "onze innovatieagenda te intensiveren en meerwaarde te bieden aan onze consumenten, retailers en distributeurs".

3 miljard dollar

Nicole van Det, EMEA client account lead bij Accenture, verklaart: "Door de disruptieve innovaties van Horizon3 Labs te combineren met de expertise en het uitgebreide ecosysteem van partners van Accenture, kan Unilever AI en generatieve AI sneller en op een verantwoordere manier opschalen. Dit opent de deur naar buitengewone waardegroei". Accenture heeft recent een AI-investering van 3 miljard dollar aangekondigd, waar dit initiatief met Unilever nu ook onder blijkt te vallen.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in